Jogurtowy deser – dietetyk

Na lekcjach o zdrowym odżywianiu zawsze podkreślam jak ważna jest regularność spożywanych posiłków i ich odpowiednia ilość w ciągu dnia. Zapobiegamy w ten sposób napadom głodu, chęci na podjadanie czy sięganie po produkty niezdrowe, który miałyby „na szybko” nas zasycić i usatysfakcjonować.
Na lekcjach pokazuję dzieciom i młodzieży posiłki, które mogą samodzielnie przygotować w domu z najprostszych składników. Posiłki, które będą ładnie wyglądać (jemy oczami!) i doskonale smakować, a jednocześnie wnosić wartości odżywcze dla naszego organizmu.
Młodzież zwykle z zachwytem reaguje na warstwowe desery, które mogą być propozycją na drugie śniadanie lub podwieczorek. Dlatego właśnie korzystając z sytuacji, w której się znajdujemy chcę dzielić się przepisami, które rodzice mogą zrealizować z dziećmi w ramach edukacji żywieniowej, kreatywności i rozwoju zdolności kulinarnych małych dzieci, a starsza młodzież może wykonać samodzielnie, a przy tym zaistnieć w kuchni, poznać nowe smaki, urozmaicić swoją dietę i zachwycić rodzinę.

Dziś przychodzę z propozycją jogurtowego deseru, który możemy podać w słoiczku lub pucharku deserowym.

Składniki na 1 deser:

  • 2 łyżki domowego ulubionego dżemu
  • 1 mały jogurt naturalny
  • 1 dojrzały banan
  • garść orzechów ziemnych
  • 1 łyżeczka masła orzechowego lub roztopionej czekolady

Jak zrobić?

Na spód słoiczka wykładamy dżem, a następnie jogurt. Banan kroimy w plasterki i układamy na wierzchu, posypujemy orzeszkami ziemnymi i polewamy masłem orzechowym lub roztopioną czekoladą. Ot, cała filozofia!

Taki „Słodki” Słoiczek możemy wzbogacić o dowolne owoce i zjeść w ramach drugiego śniadania lub podwieczorku.

Pamiętajcie o 5 posiłkach dziennie co 3-4 godziny i wypiciu minimum 6 szklanek wody!

……………………………………………………

Pozdrawiam,

Jagoda Smolińska

www.jagodowesmaki.pl

Pozostałe wpisy w kategorii: Aktualności przedszkole-