Dwukolorowesmoothie -dietetyk

Fantastyczną opcją na II śniadanie lub deser są smoothies i koktajle!
Każdego dnia powinniśmy spożywać 400g owoców i  warzyw. Wydaje się dużo? Jeśli przyjmiemy, że średnie jabłko waży 150g, surówka do obiadu 100-150g oraz dodatkowe warzywa na kolację 100g, to nie jest dużo. Warto jednak wiedzieć, że każda większa ilość warzyw i owoców dziennie przynosi dalsze korzyści dla zdrowia. Warzywa i owoce są źródłem bioaktywnych związków takich jak: witamina C i E, kwas foliowy, beta-karoten, likopen, flawonoidy, izoflawony, a także składników mineralnych i błonnika pokarmowego.
Jeśli Wasze dzieci niechętnie jedzą warzywa i owoce-podsuwam doskonały pomysł na ich przemycenie.
Miksujcie smoothies! Bawcie się kolorami dobierając owoce i warzywa w różnych barwach.
Czerwoną barwę otrzymamy z owoców takich jak truskawki, maliny, arbuz, wiśnie oraz warzyw- pomidora
Fioletową– jagody, burak, botwina, śliwki,
Zieloną– kiwi, agrest, natka pietruszki, szpinak, sałata, rukola, seler naciowy,
Pomarańczową– pomarańcze, mandarynki, kaki, brzoskwinia, marchew, morele,
Jasnożółtą – banany, jabłka, melon,
Brązową barwę uzyskasz poprzez dodatnie kakao/karobu lub cynamonu.

Dzisiaj mam dla Was przepis na dwukolorowe smoothie, które możecie zrobić z dzieciakami modyfikując je i wykorzystując składniki, które macie w domu.

Składniki :

  • seler naciowy 1 łodyga
  • 1 banan
  • 1 kiwi
  • 0,5 pomarańczy
  • garść truskawek

1 warstwa : seler naciowy, kiwi, 1/2 banana – zmiksować (dolać wodę mineralną niegazowaną)

2 warstwa : 1/2 banana, pomarańcza , truskawki – zmiksować i rozrzedzić jeśli jest bardzo gęste.

Do szklanek wlewamy pierwszą warstwę, a na nią powolutku drugą. Gotowe!

Pozostałe wpisy w kategorii: Aktualności przedszkole-